Στα 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.
Πρόκειται για αύξηση 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό δεκάμηνο (6,605 δισ. ευρώ ήταν τότε ο τζίρος).
Συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε 5,4%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2%, ενώ 1,2% στα απορρυπαντικά – καθαριστικά.
Παρόλα αυτά ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα δείχνει να είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειώθηκε 4,4% και στα απορρυπαντικά – είδη καθαριότητας παρουσίασε πτώση 5,8%.
Τα προαναφερόμενα οφείλονται στις ανατιμήσεις.
Σχετικά με τις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,4%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (1,1%).
Αντίθετα μειώθηκε στα καθαριστικά σπιτιού – απορρυπαντικά (6,2%), στα αλκοολούχα (5,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,9%), στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,4%).
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στα γαλακτοκομικά (10,2%), στα υλικά μαγειρικής (11,3%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%).
Άλλο ένα στοιχείο που παρουσιάζει ενδιαφέρον έχει να κάνει με τα πολύ μικρά καταστήματα. Αυτά που έχουν εμβαδό μέχρι 400 τ.μ. έχουν μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στο δεκάμηνο (10,4%), ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 13,6%.
Ο τζίρος στα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ., έχει αυξηθεί κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 14,2%.
Κατά 4,1% αυξήθηκε ο τζίρος στα καταστήματα 400 έως 1.000 τ.μ. με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 34,1%.
Όσον αφορά στη μικρότερη αύξηση, 2,5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.) στα οποία πραγματοποιήθηκε το 38,1% του συνολικού τζίρου.