Το Ράλι Ακρόπολις επέστρεψε το 2021 (9-12 Σεπτεμβρίου) στο αγωνιστικό πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και οι διοργανωτές επέλεξαν την πλατεία Συντάγματος ως το «σκηνικό» για την πρώτη ειδική του ελληνικού αγώνα του WRC. Οι εικόνες από την «καρδιά» της ελληνικής πρωτεύουσας «ταξίδεψαν» σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου, όπου μεταδόθηκαν πλάνα από το «Ράλι των Θεών», διαφημίζοντας (και) τις ομορφιές από το «κλεινόν άστυ». Για το εφετινό Ράλι Ακρόπολις (8-11/9) ο… πήχης έχει ανέβει ακόμη πιο ψηλά, καθώς είχε ανακοινωθεί από τον περασμένο Νοέμβριο, διά στόματος του υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, ότι την «αυλαία» του αγώνα θα άνοιγε μια υπερειδική διαδρομή μέσα στο ΟΑΚΑ.

Το θέαμα προμηνύεται φαντασμαγορικό, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι η υπερειδική διαδρομή στο Ολυμπιακό Στάδιο αποτελεί και μια «στροφή» στην… παράδοση. Υπενθυμίζεται ότι το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών ήταν το «σκηνικό» της υπερειδικής διαδρομής και στο Ράλι Ακρόπολις του 2005, όταν περισσότεροι από 60.000 θεατές κατέκλυσαν τις εξέδρες του κεντρικού σταδίου του ΟΑΚΑ, σχεδόν ένα χρόνο μετά τους 28ους Ολυμπιακούς Αγώνες, για να παρακολουθήσουν την πρώτη ειδική του αγώνα εκείνης της χρονιάς. Η συγκεκριμένη υπερειδική είναι και παραμένει μια από τις καλύτερες στην ιστορία του WRC και αποτελεί τον βασικό λόγο, για τον οποίο το Ράλι Ακρόπολις του 2005 ψηφίστηκε ως το «Ράλι της χρονιάς» από τους κατασκευαστές και τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος.

Για την υπερειδική του 2022 κατασκευάστηκε στον αγωνιστικό χώρο του Ολυμπιακού Σταδίου μια ασφάλτινη, παράλληλη ειδική διαδρομή μήκους 1,95 χιλιομέτρου, την οποία θα περνούν -ανά ζευγάρια- τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα λάβουν μέρος στο εφετινό Ράλι Ακρόπολις. Για τη διαδρομή αυτή των 16 στροφών, η οποία περιλαμβάνει μια γέφυρα και ένα άλμα, χρειάστηκαν 200 εργαζόμενοι, 1.000 κυβικά μέτρα χαλίκι, 4.000 τετραγωνικά μέτρα ξύλο, 120 τόνοι χάλυβα και 1.004 μέτρα προστατευτικά στηθαία.

Οι πύλες του ΟΑΚΑ ανοίγουν στις 16:30, ενώ η… γιορτή της υπερειδικής αρχίζει στις 19:30. Στις 19:45 οι οδηγοί της κορυφαίας κατηγορίας του πρωταθλήματος (Rally1) θα συγκεντρωθούν στον αγωνιστικό χώρο για μια αναμνηστική φωτογραφία ενώπιον των θεατών, ενώ στις 20:08 αναμένεται η διέλευση των πρώτων αγωνιστικών αυτοκινήτων από την ειδική διαδρομή του ΟΑΚΑ.

«Πέντε ολόκληρες ημέρες σκληρής δουλειάς και το γήπεδο του ΟΑΚΑ μετατράπηκε σε πίστα, η οποία θα φιλοξενήσει το εφετινό Ράλι Ακρόπολις με μία υπερειδική, όπου την Πέμπτη το απόγευμα στις 19:00 θα αρχίσει αυτή η μοναδική διοργάνωση, με 70 συμμετοχές από 31 χώρες. Πάνω από 60.000 θεατές και πάνω από 100.000.000 τηλεθεατές θα παρακολουθούν ενθουσιασμένοι αυτή την καταπληκτική εικόνα, το θέαμα και τη μεγάλη γιορτή του παγκόσμιο μηχανοκίνητου αθλητισμού», είπε αρχικά στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, προσθέτοντας: «Η Ελλάδα έχει αλλάξει σελίδα. Φιλοξενεί μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, προβάλει τη χώρα μας, αλλά κυρίως ενισχύει τον αθλητικό τουρισμό και μεγαλώνει την αθλητική οικογένεια. Είμαστε υπερήφανοι για όλα αυτά τα οποία εξελίσσονται με πείσμα, με πάθος, με τάξη, με πειθαρχεία, με κανόνες ασφαλείας και κυρίως μία σωστή προετοιμασία με οικονομικά μεγέθη τέτοια που θα ανακοινώσουμε μετά τη διοργάνωση. Είναι υποχρέωση μας να ξέρουν οι πολίτες πόσο κόστισε, από που προήλθαν τα χρήματα και τι απέδωσε στη χώρα μας. Να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους χορηγούς, που για ακόμη μία φορά σε αυτό το μεγάλο στοίχημα του υφυπουργείο Αθλητισμού το 70% και πλέον προέρχεται από την αγορά και επιστρέφεται πολλαπλάσιο και το κάνουμε πράξη. Χαιρόμαστε που η Κυβέρνηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις έτσι ώστε η αγορά, οι χορηγοί να επενδύσουν στον αθλητισμό, να επενδύσουν σε κάτι δυναμικό, ωραίο, όμορφο και η αθλητική οικογένεια να απολαμβάνει περισσότερα οφέλη από την ίδια την τοπική αγορά, την τοπική οικονομία. Είμαστε βέβαιοι ότι όσοι καταφέρουν να προμηθευτούν εισιτήριο για την Πέμπτη το απόγευμα θα απολαύσουν ένα μοναδικό θέαμα. Όσοι δεν το καταφέρουν έχουν την δυνατότητα να έρθουν στα βουνά του Λουτρακίου, της Στερεάς Ελλάδας, του «Ταρζάν» ή στον τερματισμό κάπου εκεί στη Λαμία, στο service park και να ζήσουν από κοντά τους μοναδικούς αθλητές, που θα φτάσουν από πολλά μήκη και πλάτη του κόσμου να αγωνιστούν στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, το “Ράλι των Θεών”».