Το 2019 μετά τις ευρωεκλογές ο Δημήτρης Μαύρος, ως εκπρόσωπος των δημοσκοπικών εταιρειών, αποκάλυπτε πως ο Αλέξης Τσίπρας είχε ζητήσει “συγγνώμη” για τα όσα ο ίδιος και τα στελέχη του υποστήριζαν καταγγέλλοντας τις δημοσκοπήσεις και τ αποτελέσματά τους αφού στο σύνολό τους έπεσαν μέσα στις προβλέψεις για τις ευρωεκλογές.
Και όμως οι δημοσκοπικές εταιρείες είχαν δεχθεί ένα απίστευτο μπουλινγκ απο΄τον ΣΥΡΙΖΑ συνολικά από τις αρχές μάλιστα του τότε εκλογικού έτους. Μάλιστα ως κόντρα ρελάνς, που λένε, τα φίλα προσκείμενα στον ΣΥΡΙΖΑ ΜΜΕ παρουσίαζαν δημοσκοπήσεις ανύπαρκτων εταιρειών που είχαν συσταθεί λίγους μήνες ή και λίγες μέρες πριν για να δείχνουν πως υπήρχε σε εξέλιξη μια μάχη ψήφο, ψήφο, αλλά και να εμφανίζουν μπροστά και με διαφορά (ανάλογη με αυτή που υποστηρίζει πως υπάρχει σήμερα ο… Παύλος Πολάκης)
Στο σύνολό τους οι δημοσκοπικές εταιρείες είχαν βρεθεί στο στόχαστρο ακόμη και με ακραίες αναφορές . Ακόμη και αυτό που υποστηρίζει ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφορικά με το ποσοστό που έλαβε τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ τις εθνικές εκλογές του 2019 δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα δεδομένου ότι στις δημοσκοπήσεις ειδικά τον τελευταίο μήνα δίνεται το ανώτατο και το κατώτατο… ταβάνι στο οποίο μπορεί να φτάσουν τα κόμματα. Η διαφορά όμως με τη ΝΔ δεν έπεσε έξω. Αντιθέτως…
Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη μια ακόμη επιχείρηση “τρομοκράτησης” των δημοσκοπικών εταιρειών. Ο λόγος είναι απλός. Εκτιμάται από την Κουμουνδούρου πως τα δημοσκοπικά στοιχεία που δημοσιεύονται δημιουργούν κλίμα αρνητικό για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Κυρίως όμως για τον αρχηγό της, τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος υπολείπεται σε όλα τα ποιοτικά στοιχεία. Το χειρότερο όμως για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ είναι πως εμφανίζεται να έχει ανάλογη πορεία με το κόμμα του.
Τι σημαίνει αυτό; Πως δεν είναι βαρίδι το κόμμα για τον Αλέξη Τσίπρα αλλά ότι ο ίδιος δεν μπορεί να τρέξει μπροστά και να τραβήξει όπως λένε… το κάρο. Να οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ και να τον ξεκολλήσει από τις χαμηλές πτήσεις που καταγράφει σε όλες τις έρευνες κοινής γνώμης παρά τη φθορά της κυβέρνησης που σημειωτέον έχει ήδη συμπληρώσει 3,5 χρόνια λαμβάνοντας αποφάσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι και αρεστές σε όλους. Έχει δηλαδή να αντιμετωπίσει και το λεγόμενο “πολιτικό κόστος της διακυβέρνησης”.
Τα σημεία που ενοχλούν τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα πέραν της καταλληλότητας για πρωθυπουργός είναι αυτά που αφορούν στην αποτελεσματικότητα και τη συνέπεια. Δύο στοιχεία που οι έλληνες ψηφοφόροι προσμετρούν υπέρ του Κυριάκου Μητσοτάκη σε όλες τις δημοσκοπήσεις. Εκτιμούν δηλαδή ότι ως πρωθυπουργός είναι αποτελεσματικός, αποτελεσματικότερος του Αλέξη Τσίπρα που έχει δοκιμαστεί επίσης σε αυτή τη θέση, και συνεπέστερες ως προς τα λόγια και τις εξαγγελίες που μετατρέπει σε πράξεις.
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την παράσταση νίκη που αποτελεί και τη μέτρηση της ψυχολογίας του κόσμου δεν αρέσουν στην ηγετική ομάδα της Κουμουνδούρου που έβαλε και πάλι σε εφαρμογή το σχέδιο αποδόμησης των δημοσκοπικών εταιρειών ειδικά σε ό,τι αφορά το γεγονός πως προκαλεί και ένα είδος αποσυσπείρωσης ως προς τους ψηφοφόρους που έμαθαν τον ΣΥΡΙΖΑ από το 2015 και μετά. Δεν ανήκουν δηλαδή στη λεγόμενη μάζα των φανατικών οπαδών…
Στην Κουμουνδούου δεν διστάζουν, το έχουν αποδείξει και στο παρελθόν, να στοχοποιούν αντιπάλους. Οι επιθέσεις κατά δημοσκοπικών εταιρειών είναι συνεχείς παρά το γεγονός πως και το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης χρησιμοποιεί εταιρείες που ακολουθούν τις ίδιες σχεδον μεθοδολογικές διαδικασίες μέτρησης. Και ακόμη χειρότερα για τον ΣΥΡΙΖΑ, δείχνουν παραπλήσια αποτελέσματα με τις έρευνες των εταιρειών που καταγγέλλονται.
Καμία μέτρηση, σύμφωνα με πληροφορίες, από αυτές που πιάνει στα χέρια του ο ΣΥΡΙΖΑ δεν δείχνει την πρωτιά που επικαλείται ο Τσίπρας. Ούτε και σημαντικές αλλαγές στα υπόλοιπα στοιχεια. Ακόμη και σε αυτά που αφορούν στη διαφάνεια όπου το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν μπορεί να πάρει… κεφάλι παρά τη λάσπη, τη σκανδαλολογία και τη στοχοποίηση του ίδιου του πρωθυπουργού.
Με λίγα λόγια και αυτές οι δημοσκοπήσεις δεν κάνουν το χατίρι στον Αλέξη Τσίπρα και τα στελέχη του που αντί να εξετάζουν τα δεδομένα που παρατίθενται προκειμένου να διορθώσουν την πολιτική τακτική τους, να μελετούν δηλαδή τα μηνύματα των ψηφοφόρων, κηρύσσουν τον πόλεμο στον… Αγγελιοφόρο σε μια προσπάθεια όχι αμφισβήτησης πλέον των στοιχείων αλλά αποδόμησης των εταιρειών μέσω σεναρίων και αφηγημάτων ανάλογων με αυτά που επικαλούνται για την πλειοψηφία των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων.
Σε κάθε περίπτωση η συγγνώμη του 2019 ξεχάστηκε. Το ζήτημα είναι αν ο Αλέξης Τσίπρας θα έχει το περιθώριο να ζητήσει μια νέα συγγνώμη εφόσον οι δημοσκοπήσεις πέσουν μέσα, μέ όσα περιθώρια τους επιτρέπει η στατιστική και οι αποκλίσεις που αυτή επιφέρει…