Τα Σαββατοκύριακα ο παραλιακός δρόμος πεζοδρομείται και η πόλη σφύζει από ζωή. Άνθρωποι όλων των ηλικιών απολαμβάνουν την βόλτα τους, τη θάλασσα, κάνουν ποδήλατο και τα παιδιά παίζουν ξέγνοιαστα σε παιδικές χαρές.
Αυτό είναι και το συγκριτικό πλεονέκτημα της Αλεξανδρούπολης ως τουριστικός προορισμός: είναι ιδανικός για οικογένειες.
«Είναι μια πόλη η οποία αποτελεί τον ιδανικό προορισμό για οικογενειακές διακοπές όλο το χρόνο. Το πλούσιο προφίλ της Αλεξανδρούπολης για δραστηριότητες εναλλακτικού τουρισμού (σημαντικός φυσικός πλούτος, μεγάλη ιστορία και λειτουργία πολιτιστικών χώρων και Μουσείων, αθλητικές εγκαταστάσεις διεθνών προδιαγραφών αλλά και θρησκευτικά μνημεία) συμπληρώνει ιδανικά το διάσημο σε όλους, καλοκαίρι στις παραλίες της περιοχής», σημειώνει μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Τουριστικής Ιαματικής Εταιρείας του δήμου Αλεξανδρούπολης, Βασίλης Δέλκος.
Ούσα σε κομβικό σημείο, στην άκρη της Ελλάδας, πολύ κοντά στα ελληνοβουλγαρικά και ελληνοτουρκικά σύνορα, η Αλεξανδρούπολη ανέκαθεν προσέλκυε κόσμο όχι μόνο από τις όμορες χώρες αλλά και από την ευρύτερη περιοχή. Οι φυσιολάτρες την έχουν «ανακαλύψει» εδώ και χρόνια καθώς από εκεί κάνουν εξορμήσεις στο Εθνικό Πάρκο του Δέλτα του Έβρου, έναν μοναδικό υγροβιότοπο σε διεθνές επίπεδο με σπάνια ορνιθοπανίδα.
Η Αλεξανδρούπολη όμως, είναι και ο συνδετικός κρίκος με το νησί της Σαμοθράκης που στέκει απέναντι γεμάτο μύθους και άγρια ομορφιά, πόλος έλξης κυρίως των νέων αλλά και εκείνων που αναζητούν την αυθεντική εμπειρία και το διαφορετικό.
Σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, την τελευταία τριετία μέχρι την πανδημία (δηλαδή χωρίς να υπολογίζεται το έτος 2020) παρατηρήθηκε αύξηση της τάξεως του 20%, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θράκης, Απόστολος Παλλακίδης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θράκης, η Αλεξανδρούπολη έχει τον μεγαλύτερο αριθμό τουριστικών καταλυμάτων από όλες τις πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Διαθέτει 2.632 κλίνες ξενοδοχείων και 454 κλίνες μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων.
«Όλα τα προανεφερθέντα σε συνδυασμό με τα πεντάστερα ξενοδοχεία που διαθέτουν εξαιρετικές εγκαταστάσεις spa αλλά και σημαντική υποδομή για τουρισμό MICE καθιστούν το τουριστικό μας προϊόν ποικίλο και πολύπλευρο», επισημαίνει ο κ. Δέλκος και προσθέτει: «Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί βεβαίως, η αυθεντική εβρίτικη φιλοξενία και το χαμόγελο των ανθρώπων που εργάζονται στην φιλοξενία και την εστίαση αλλά και σε όλες τις επιχειρήσεις που εξυπηρετούν τους επισκέπτες, που κάνει απολαυστικό το ταξίδι στην Αλεξανδρούπολη».
«Πρώτη προτεραιότητα της διοίκησης του δήμου Αλεξανδρούπολης είναι να δείξει σε όλους πόσο ελκυστικός είναι ο τόπος μας και τις τέσσερις εποχές του χρόνου και να εντάξει την Αλεξανδρούπολη στον τουριστικό χάρτη της χώρας, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά εκ μέρους του Δήμου», συμπληρώνει.
Και γλυκό με το όνομα «φάρος» στη φαρέτρα της γαστρονομίας
Έμφαση στη γαστρονομία της Αλεξανδρούπολης που είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και στα τοπικά προϊόντα, έρχονται να δώσουν οι επαγγελματίες εστίασης της περιοχής, όπως αναφέρει ο Γιώργος Αλαβάντας, που τα προηγούμενα 19 χρόνια είχε και ρόλο προέδρου του συλλόγου εστιατόρων-καφέ.
«Έχουμε προϊόντα πολύ ξεχωριστά που δεν έχουν προβληθεί αρκετά, όπως είναι ο καβουρμάς. Στο πρωινό που σερβίρουμε έχουμε εντάξει τα αυγά με καβουρμά και σταδιακά μπαίνουν κι άλλα καταστήματα σε αυτήν την λογική. Υπάρχει επίσης και ο τζιγεροσαρμάς παραδοσιακό θρακιώτικο φαγητό που το έχουμε συμπεριλάβει και αυτό στο μενού μας. Ως επαγγελματίες κάνουμε τη δική μας προσπάθεια και στεκόμαστε αρωγοί στο έργο της δημοτικής Αρχής και της Περιφέρειας. Στα άμεσα σχέδιά μας είναι να πιστοποιήσουμε κάποια γλυκά», αναφέρει. Σε αυτό το πλαίσιο οι επαγγελματίες έχουν δημιουργήσει και θα το κυκλοφορήσουν σύντομα, το γλυκό «Φάρος», που είναι σου με γέμιση σοκολάτας, το οποίο περιχύνουν με σοκολάτα ενώ το μόνο του μειονέκτημα είναι, όπως λέει ο κ.Αλαβάντας, ότι δεν μπορεί να μεταφερθεί, τρώγεται εκείνη την ώρα. Ένα ακόμη γλυκό που προστίθεται στην τοπική γαστρονομική παλέτα είναι η «Φλογέρα του Θρακιώτη», που είναι φύλλο με γέμιση κρέμα.
«Με όλες αυτές τις δράσεις προσπαθούμε να οργανώσουμε το τουριστικό μας προϊόν και εμείς από την πλευρά μας, καθώς η γαστρονομία αποτελεί πολύ σημαντικό στοιχείο για τον επισκέπτη», υπογραμμίζει ο κ. Αλαβάντας.
Ήδη, όπως λέει τα τελευταία χρόνια η πόλη έχει αλλάξει, το προφίλ της έχει αναβαθμιστεί αλλά χρειάζονται ακόμη δράσεις και υποδομές που θα το ολοκληρώσουν. Μια από αυτές που επισημαίνει ο ίδιος, είναι να δημιουργηθεί ένα κέντρο ενημέρωσης και πληροφόρησης για τον επισκέπτη.